Nový článek

 

Zveřejněn náš článek "Jak si doma upečete zdravý kváskový chléb".¨

 

Jak si doma upečete zdravý kváskový chléb?


regionplzen.cz,

pátek 13. prosince 2013

08:40

Máte rádi čerstvý, voňavý a zdravý chléb? Chcete si upéct vlastní, domácí kváskový chleba? Přečtěte si zajímavé informace o jediné pekárně s nerezovými částmi, která umožňuje nastavení variability dlouhého času pečení právě pro kvalitní zpracování kváskového chleba. V závěru článku naleznete návod včetně fotogalerie, jak si doma upéct zdravý kváskový chléb. 

Jak si domácí chléb z kvásku upečete?

Je to jednoduché a rychlé. Příprava chleba vám zabere pouhých 10 minut a o výsledek pečení se nemusíte obávat. S domácí pekárnou SANA se vám chléb pokaždé na 100 % povede. Nemusíte nic hlídat ani sledovat průběh pečení, aby se kváskový chleba nepřipálil. 

Celý proces výroby zdravého kváskového chleba trvá až sedm hodin, ale tento důležitý proces pro zhotovení zdravého kváskového chleba v pekárně SANA je však velice ekonomický. 

Jaké jsou výhody kváskového chlebu?

- chléb má to správné složení pro náš organismus 
- chléb má správný obsah vody, což je podstatné pro náš organismus a myšlení 
- složení v případě doporučené receptury je v bio kvalitě – jak přísady tak i 
použité materiály pekárny SANA jsou zdravotně nezávadné 
- přípravu tohoto chleba zvládnou i muži, kteří mají z pečení strach 
- pokud chcete mít dokonalý celý systém pro výrobu kváskového chleba, 
doporučujeme vám využiti mlýnku z přírodních materiálů 

Představujeme novou multifunkční pekárnu SANA

Jde o víceúčelovou domácí pekárnu, která neomezuje vaší fantazii. Je to první domácí pekárna, ve které si vedle čerstvého kváskového pečiva můžete připravit i vařené těsto, jogurty, sýry, acidofilní mléka, marmelády, sádlo, maso nebo ryby! 

Domácí pekárna Sana je jediná na českém trhu, která umožňuje plné nastavení všech programů. Díky tomu můžete snadno a rychle připravit celozrnný kváskový chléb i kvalitní domácí kvásek. Výrobce nabízí rozšířený servisní program a zaručuje dostupnost náhradních dílů. 

Pečte doma a zdravě!

Ačkoli je Sana pekárnou, umí připravit i řadu dalších pokrmů, které s pečivem nemají nic společného. Doma a zdravě si můžete upéct nejen celozrnný chléb z přírodního kvásku, ale také si připravit klasické i probiotické jogurty, kefíry, acidofilní mléka, vyzkoušet sójové sýry Tempeh, Natto či přírodní sladidlo Amasaké. Pochutnáte si na čerstvém sádle i škvarcích, upečete si šťavnaté maso či ryby a díky pasterizaci vyrobíte třeba trvanlivou marmeládu. 

Unikátní nerezové provedení

Aby Vám chytrá domácí pekárna Sana vydržela sloužit po dlouhé roky, bylo třeba použít při její výrobě co nejkvalitnější materiály a postupy. Nerez byl ideální volbou pro svou zdravotní nezávadnost, odolnost a nenáročnost na údržbu. 

Plně nastavitelné programy pro pečení podle vašich představ

Plně nastavitelné programy umožní pečení chleba přesně podle Vašich představ. Mouka z každé odrůdy obilovin má zcela specifické vlastnosti a vyžaduje odlišné časy pečení i kynutí. 

Vícefázové kynutí

Vícefázové kynutí umožňuje pohodlnou přípravu kvásku. Ten svou kvalitou několikanásobně převyšuje nejen běžně dostupné kvasnice, ale i kvásky připravované během jednoduchého kynutí. Navíc ušetříte čas i energie, protože díky vícefázovému kynutí není třeba pekárnu předehřívat ani nastavovat odložený start. 

Nízkoteplotní pečení šetří energii

Pečení masa či ryb po delší dobu, při nižších teplotách (běžně do 90°C) má hned několik výhod – ušetříte za energie a omezíte ztrátu hmotnosti masa, které bude rovnoměrně propečené, měkké a udrží spoustu chutné šťávy. 

Přinášíme vám šikovný návod, jak si upéct domácí kváskový chléb:

1) Na váhu postavte pečící nádobu, do které nalijete nejdříve vodu. 



2) Do vody přidejte připravený kvásek. 



3) Teprve po vodě a kvásku přidejme mouku. Množství soli přesně odvažte. Jste-li zvyklí na standardní chléb, doporučujeme 10 g soli a postupně její množství snižovat na maximálně 5 g. Koření přidejte podle chuti. Do našeho chleba jsme přidali 2 čajové lžičky kmínu. 



4) Dále přidáme olej. Doporučujeme druhy olejů střídat – jednotlivé druhy oleje obsahují různé živiny a střídáním olejů dosáhneme zejména komplexního příjmu esenciálních mastných nenasycených kyselin. Do našeho chleba jsme přidali 3 polévkové lžíce bio olivového oleje. 



5) Máte-li v pečící nádobě všechny ingredience spusťte příslušný program. 



6) Má-li těsto požadovanou konzistenci, můžete v dalším kroku přidat uvařené obiloviny, které „zřeďují lepivost“ jemné mouky, a vždy dbejte na to, aby příměsi nepřesáhly v součtu ½ váhy mouky. Do našeho chleba jsme přidali 200 g vařených pohankových krup. 



7) Vyndáme hnětače a těsto vytvarujeme a posypeme semínky. 



8) Chléb je hotov. 




Základní recept na jednoduchý pšeničný chléb :

· 600 g bio pšeničné pekařské celozrnné mouky 
· 150 g vyzrálého pšeničného či žitného kvásku 
· 400 g kvalitní vody 
· Až 100 g různých semínek (slunečnicová, dýňová, mletá lněná) 
· 10 g drceného kmínu 
· 3-6 g mořské soli 

Pokud máte jakékoliv dotazy k pečení domácího chlebu, kontaktujte plzeňskou firmu JAKMATA. 

Kontakty

JAKMATA 
Plzeňská 685 
330 27 Plzeň – Vejprnice 

www.jakmata.cz

Tel: +420 608 262 657 
E-mail: jakmata@jakmata.cz